Weronika Syska
Zespół Paidei » Weronika Syska
mgr psychologii
- Magisterium: Psychologia, specjalność: Organizacja środowiska uczenia się, Psychoterapia zaburzeń psychicznych, Seksuologia kliniczna; Instytut Psychologii, Wydział Nauk Społecznych UAM w Poznaniu.
O sobie:
Jestem psychologiem dziecięcym oraz terapeutą Play Therapy w trakcie certyfikacji. Ukończyłam Kurs Terapii Systemowej w Wielkopolskim Towarzystwie Terapii Systemowej oraz cykl szkoleń Metody Krakowskiej. W Pracowniach Edukacji i Terapii Paideia zajmuję się wsparciem psychologicznym dzieci oraz stymulowaniem rozwoju funkcji poznawczych i zachowań społecznych u dzieci z dysharmoniami i zaburzeniami rozwojowymi. Prowadzę również konsultacje dla rodziców.
Chcąc właściwie i skutecznie wspierać dzieci w radzeniu sobie z problemami, których doświadczają zdecydowałam się na pracę metodą Play Therapy. Metoda ta wykorzystuje podstawową aktywność dzieci jaką jest zabawa. Poprzez aktywne zaangażowanie, bezwarunkową akceptację oraz emocjonalne dostrojenie towarzyszę dziecku w procesie terapeutycznym pomagając tym samym wyrazić i poradzić sobie z tym, co trudne. Dzięki spełnieniu właściwych warunków - obecności serdecznego terapeuty oraz możliwości swobodnej zabawy w pokoju zabaw- dziecko może zaistnieć i być sobą, rozwijać poczucie własnej wartości oraz radzić sobie z przeżywanymi problemami.
Prowadząc konsultacje z rodzicami stosuję psychoedukację oraz staram się pomagać w rozwijaniu własnych kompetencji wychowawczych tak, aby rodzice sami mogli skutecznie wspierać swoje dziecko w pokonywaniu trudności. Problemy dziecka zawsze staram się widzieć w szerszym kontekście. Dlatego w zrozumieniu zgłaszanych trudności korzystam z podejścia systemowego. Terapia systemowa jest mi bliska ze względu na ujmowanie całego systemu rodzinnego, jako ważnego i koniecznego do wprowadzania rozwiązań rozpoznanych problemów oraz ukierunkowanie na poszukiwanie i rozwijanie wewnętrznych zasobów klientów. Taki sposób myślenia sprzyja budowaniu poczucia wzajemnego zaufania i współpracy.
Pracę nad problemami rozwojowymi dziecka w obszarze poznawczym, języka i komunikacji oraz społecznym prowadzę w nurcie terapii neurobiologicznej Metodą Krakowską. Podstawą wprowadzenia oddziaływań terapeutycznych jest zawsze ocena aktualnego rozwoju dziecka w oparciu o znormalizowane narzędzia diagnostyczne, obserwację spontanicznej i kierowanej aktywności dziecka oraz wywiad z rodzicem.
W Paidei zajmuję się:
- oceną rozwoju dziecka, oceną gotowości szkolnej
- terapią dzieci z trudnościami i zaburzeniami rozwojowymi
- udzielaniem porad i konsultacji w zakresie wspierania rozwoju dziecka
- udzielaniem porad i konsultacji w zakresie trudności wychowawczych i emocjonalnych dziecka
- wsparciem psychologicznym dzieci
Kwalifikacje:
- Magisterium: Psychologia, Instytut Psychologii, Wydział Nauk Społecznych UAM w Poznaniu.
- Studia podyplomowe: Przygotowanie Pedagogiczne dla Psychologów realizowane na Uniwersytecie Adama Mickiewicza w Poznaniu.
Kursy i szkolenia
- Play Therapy - Post GraduateCertificate in Therapeutic Play Skills – Play Therapy Poland
- „Kurs Podstawowy Psychoterapii Systemowej” - Wielkopolskie Towarzystwo Terapii Systemowej.
- „Trening prowadzenia rozmów pomocowych” - Instytut Pomocy Profesjonalnej
- „Duże kompendium wiedzy o terapii małych ludzi. Jak wspierać dzieci w wieku 3-12 w radzeniu sobie z trudnościami.” (Poziom podstawowy i zaawansowany) - Instytut Pomocy Profesjonalnej
- „Baza wiedzy o terapii nastolatków. Jak wspierać młodzież w wieku 13-18 w radzeniu sobie z trudnościami” - Instytut Pomocy Profesjonalnej
- Szkolenie kwalifikacyjne dla psychologów nadające uprawnienia do posługiwania się Skalą Inteligencji Stanford Binet 5 - Pracownie Testów Psychologicznych i Pedagogicznych
- Trening Umiejętności Społecznych - Kurs certyfikacyjny potwierdzający nabycie kompetencji niezbędnych do prowadzenia zajęć z TUS
- Szkolenie „Szkoła dla Rodziców i Wychowawców. Cz. I.”
- Szkolenie „Szkoła dla Rodziców i Wychowawców. Cz. III. Jak rozmawiać z nastolatkami”
Szkolenia z Metody Krakowskiej:
- Terapia Neurobiologiczna dla początkujących
- Symultaniczno - sekwencyjna nauka czytania®
- Dziecko zagrożone dysleksją, z dysleksją i innymi zaburzeniami - wspomaganie rozwoju
- Programowanie języka dla dzieci z zaburzeniami komunikacji (niesłyszących, autystycznych z afazją)
- Wczesna diagnoza i terapia zaburzeń autystycznych
- Stymulacja mechanizmów lewopółkulowych- usprawnianie pracy lewej półkuli mózgu
- Wczesne wspomaganie rozwoju dziecka (do 3 r. ż.)
- Diagnoza i terapia dzieci z zespołem Aspergera
- Alalia (SLI, opóźniony rozwój mowy) - diagnoza i terapia
- Metody wywoływania głosek
Doświadczenie:
- praca w Pracowniach Edukacji i Terapii „Paideia”
- praca w Prywatnym Przedszkolu Integracyjnym „Kolorowe Motyle”
- praca w Miejskim Przedszkolu Integracyjnym nr 9 „Na Zielonym Wzgórzu”
- praca w IV Liceum Ogólnokształcącym w Gorzowie Wielkopolskim